zondag 2 september 2007

MOTORCROSS OF BRAKEN?????

Je staat op, loopt naar beneden, zet het koffieapparaat aan en pakt de krant van de mat. Slaperig als je bent frommel je de krant in je werktas en gaat verder met de normale ochtendrituelen. Je kent ze wel. Even snel onder de douche, tandjes poetsen, kleertjes aan, kopje koffie en hup, daar gaan we weer.


Een nieuwe dag is begonnen en we kunnen er weer vol tegenaan. Eenmaal op je werk aangekomen lees je even vluchtig over de koppen van de krant, de column van Jos passeert de revue en na je tweede kopje koffie van de dag begin je met je dagelijkse werkzaamheden. Om negen uur is het dan eindelijk zover. Het eerste moment van de dag dat je, als hardwerkende medeburger van dit prachtige verdraagzame land, op je gemak enkele zaken kunt gaan lezen die in de krant staan beschreven. Je oog valt op het gedeelte ingezonden. Heel veel mensen heeft het zeer aangegrepen dat voorschotten op rekeningen weer verhoogd zijn.

Je leest verder en komt bij het laatste artikel. En nu gebeurt het, en als u het niet erg vind ga ik heel even verder in de ikvorm. Wat schertst mijn verbazing… Een of andere natuur fetisjist vindt het blijkbaar noodzakelijk om al zijn gal over iedere motorsportliefhebber heen te spuwen. Ik heb nog nooit iemand een zodanige onverdraagzame reactie op papier zien braken, laat staan met de bewoordingen die deze persoon er op los laat. Mijn excuses voor andere natuurliefhebbers, ik ben er zelf ook een, en natuurbehoud staat bij mij ook hoog in het vaandel, maar om dan op deze manier mensen te kleineren en onderuit te halen ware zij een stel achterlijke debielen die lusjes achter elkaar aan racen gaat toch zeker te ver. Ik kan u een paar tips geven, een kleine les tot verdraagzaamheid en respect voor de medemens, al bent u het niet eens met hun hobby. Zoek zelf een hobby, ga postzegels verzamelen, ga een keer naar de hoeren, maak een lekkere boswandeling, ga fietsen, of nog beter, stap op de motor en scheur eens lekker over die zandpaden. Moet u eens kijken hoe dat oplucht! Wat wil ik hier mee zeggen? Losen-up, mijn heer, en toon eens wat meer respect in plaats van al deze wroeging, en u zult een stuk prettiger leven.

Met vriendelijke groet, Tijn

Geen opmerkingen: